Salgsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

1. Anvendelse
1.1. Anvendelse . Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler om JSA Web’s (”Virksomheden”) salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser til privat og erhvervskunder.
2. Aftalegrundlag
2.1. Aftalegrundlag . Betingelserne udgør aftalegrundlaget om Virksomhedens salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser til kunden.
2.2. Ændringer og tillæg . Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
3. Produkter og ydelser
3.1. Produkter og ydelser . De produkter og ydelser Virksomheden sælger og leverer til kunden, udføres efter gældende lovgivning, ved leveringstidspunktet.
3.2. Reklamelink . De produkter Virksomheden sælger, leveres til kunden med Virksomhedens reklamelink i bunden af hjemmesiden, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
4. Ansvarsbegrænsning
4.1. Ansvarsbegrænsning . Virksomheden er ikke ansvarlig for korrekt eller lovlig anvendelse af produkter eller ydelser Virksomheden sælger og leverer til kunden.
4.2. Materiale . I forbindelse med salg og levering af et produkt eller ydelse fra Virksomheden. Er Virksomheden ikke ansvarlig for om kunden vælger at levere eller benytte materiale, som kunden ikke har rettighederne til, eller på anden måde benytter ulovligt.
5. Pris og betaling
5.1. Pris . Prisen for produkter og ydelser følger Virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5.2. Fakturering . Virksomheden fakturerer prisen for et produkt eller en ydelse, når denne er leveret til kunden, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5.3. Betaling . Kunden skal betale alle fakturaer for produkter eller ydelser senest 21 dage netto fra fakturadatoen, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5.4. Forsinket betaling . Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter eller ydelser rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har Virksomheden ret til at tilskrive et gebyr på 100 kr. medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
6. Fortrydelse af køb
6.1. Fortrydelse . Såfremt kunden fortryder et køb efter ordreafgivelse, har Virksomheden ret til at fakturere kunden 70% af den annullerede ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Efter kundens endelige accept af et produkt eller en ydelse, frafalder enhver fortrydelsesret.
7. Tilbud
7.1. Tilbud . Virksomhedens tilbud er gældende i 30 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden meddeler kunden andet.
8. Levering
8.1. Levering . Et produkt eller en ydelse, er leveret af Virksomheden, når det er frigivet til kundens disposition, hvilket sker efter kunden har godkendt det endeligt.
8.2. Godkendelse . Kunden skal afprøve alle produkter eller ydelser inden endelig levering. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den meddeles skriftligt til Virksomheden.
9. Abonnement
9.1. Bindingsperiode . Der er ingen bindingsperiode på en abonnementsaftale leveret af Virksomheden. Medmindre andet fremgår skriftligt.
9.2. Opsigelse . Opsigelse af en abonnementsaftale skal ske senest 1 måned før gældende betalingsperiodes udløb og meddeles Virksomheden ved skriftlig kontakt til mail@jsaweb.dk, forudbetalt betaling refunderes ikke ved opsigelse.
9.3. 3. parts leverandører . I forbindelse med oprettelse af abonnementsaftale mellem kunden og Virksomheden, acceptere kunden samtidig at Virksomheden benytter 3. parts leverandører.
10. Reklamationsret
10.1. Reklamationsret . Virksomheden yder 2 års reklamationsret på produkter, hvor fejlen eller manglen kan henvises til produktet og var til stede på leveringstidspunktet. Virksomheden yder ingen reklamationsret i tilfælde af forkert brug af produktet fra kundens side.
10.2. Meddelelse . Hvis kunden opdager en fejl eller mangel i reklamationsperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Kunden skal give Virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som Virksomheden beder om.
11. Ansvar
11.1. Indirekte tab . Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
11.2. Force majeure . Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henføres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
12. Ejendomsret
12.1. Ejendomsret . Kunden får ved leveringstidspunktet overdraget den fulde ejendomsret til det af Virksomheden leverede produkt, alle immaterielle rettigheder vedrørende produkter og ydelser, herunder design, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Virksomheden.
12.2. Materiale . Det materiale kunden leverer til Virksomheden, er til enhver tid kundens ejendom og må kun benyttes efter aftale med kunden.
12.3. Domæner . Såfremt Virksomheden har indkøbt domæne(r) på vegne af kunden, vil disse blive overleveret til kunden, ved samtidig levering af produktet.
13. Fortrolighed
13.1. Videregivelse og brug . Kunden må ikke viderebringe eller sætte andre i stand til at bruge produkter eller ydelser leveret af Virksomheden, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
13.2. Varighed . Kundens forpligtelser efter pkt. 12.1 gælder under parternes samhandel og uden tidsbegrænsning efter samhandlens ophør uanset årsagen til ophøret.
14. 3. Parts leverandører
14.1. Hosting . I forbindelse med hostingaftaler benytter Virksomheden 3. parts leverandør af serverkapacitet.
14.2. Domæner . I forbindelse med oprettelse af .dk domæner, leveres disse af DK Hostmaster A/S.
14.3. Ændringer . Virksomheden kan til enhver tid uden meddelelse til kunden, foretage ændringer i benyttelsen af 3. parts leverandører.
Share by: